1. Forside
  2. Student
  3. FAQ Voll studentby

FAQ: Ofte stilte spørsmål og svar

Lurer du på noe om leieforholdet ditt ved Voll Studentby? Sjekk om du finner svar her!

  

Faktura - Betaling husleie / depositum

Jeg har ikke mottatt faktura for depositum

Du finner faktura for depositum på side 6 i leiekontrakten din. Der ligger kontonummer og KiD for betaling i nettbanken din. Du vil også finne kontonummer for betaling av depositum dersom du logger inn på www.frost.no - Min Side - Økonomi - Depositum.

 

Jeg finner ikke leiekontrakten der faktura for depositum ligger

Dersom du har lastet opp signert utgave av leiekontrakt overskriver denne dessverre original leiekontrakt. Du vil også finne kontonummer for betaling av depositum dersom du logger inn på www.frost.no - Min Side - Økonomi - Depositum. Dersom du heller ikke finner kontonummer inne på Min Side - Økonomi - Depositum kan vi selvsagt hjelpe deg med å sende en ny kopi av din leiekontrakt der all informasjon fremkommer.

Send en epost til voll@frost.no og etterspør kopi av kontrakt så mottar du dette. 

 

Jeg har ikke mottatt faktura for husleie. Hvordan betaler jeg?

Første husleie faktureres etter at vi har tildelt romnummer. Normalt sett vil dette være etter innflytting. Du mottar varsel på epost 14 dager før forfall av leie. Fra og med september vil forfall på husleie være den første hver måned. 

 

Jeg har mottatt to faktura med forfall rett etter hverandre. 

Vi fakturerer august etter innflytting. Denne vil da få forfall 14 dager etter at vi har sendt den ut. Fra september vil forfall være den første hver måned. August og september vil derfor komme med mindre enn en måneds mellomrom. 

 

Jeg har mottatt to faktura for august. 

Gå på Min Side – Økonomi, finn den aktuelle faktura og last ned. Du vil da se detaljer for den aktuelle faktura. Dersom du har to faktura for samme tidsperiode så skal vi rette opp i dette. 

Send e-post til voll@frost.no så skal vi se på det. Det hender at dette skjer dersom man har byttet kontrakt eller bolig. 

 

Jeg har mottatt faktura som er for høy

Dersom du har leiekontrakt som starter i slutten av en måned så kan leie for disse dagene komme sammen med neste måned. Faktura vil derfor være noe høyere da den gjelder for mer enn en måned. 

Gå på Min Side – Økonomi, finn den aktuelle faktura og last ned. Du vil da se detaljer for den aktuelle faktura. 

Mener du fortsatt at det er feil: Send en epost til voll@frost.no så skal vi se på det og gi deg en tilbakemelding.

 

Utflytting 

Jeg har vasket hybelen og trenger sjekk av boligen

Gå innom administrasjonen for å be om sjekk. De vil da sende en ledig vaktmester til din hybel. Dette bør gjøres innen kl. 14 på hverdager. 

Dersom du flytter ut mellom september og april anbefaler vi at du ringer oss for å be om sjekk (73949780). 

 

Jeg flytter på xxx-dag og ønsker å bestille vaskesjekk

Vi kan dessverre ikke forhåndsbooke dette, men det er ansatte i administrasjonen mandag til fredag 9-15 hele sommeren. 

Gå innom administrasjonen på Voll når du er helt klar, så sender de en vaktmester til å sjekke boligen din sammen med deg. 

 

Jeg kan ikke være med på utsjekk, går det greit?

I utgangspunktet er dette ikke i orden. Om man ikke er med på utsjekk vil det bli vanskeligere å følge opp eventuelle utbedringer. Du kan gjerne be noen om å stille på dine vegne. NB! Avklar med denne personen om han/hun skal utbedre renhold for deg. 

 

Jeg har hatt vaskesjekk og fått godkjent, hva gjør jeg nå?

Nøkler skal nå leveres i administrasjonen og du skal registreres som utflyttet. 

 

Jeg har hatt utsjekk og fått dette godkjent, men ønsker å beholde nøkler frem til flyttelasset er ferdig pakket. 

Det er i orden. Dersom administrasjonen er stengt når du drar: legg nøkler i den grå postkassen utenfor kontordøra når du reiser. Postkassa er merket «nøkler / keys».