1. Forside
  2. Student
  3. FAQ Voll studentby

FAQ: Ofte stilte spørsmål og svar

Lurer du på noe om leieforholdet ditt ved Voll Studentby? Sjekk om du finner svar her!

 

Søknad / kontrakt

Jeg har sendt inn søknad men ikke fått svar enda

Vi tildeler kontrakter fortløpende så dersom du ikke har fått svar har du kanskje søkt på noe vi ikke har så mange boliger igjen av. Du kan øke mulighetene for å få tilbud ved å legge inn flere ønsker på søknaden. Du mister ikke plassen i ventelista ved å redigere søknad. 

 

Oppfølgingsspørsmål

Jeg har allerede maks antall ønsker / jeg har ikke ønske om andre boliger

Send en epost til voll@frost.no så får du en oppdatering på hvordan du ligger an på venteliste og hva du kan forvente av svar innen nærmeste fremtid. 

 

Hvordan ligger jeg an på venteliste?

Send en epost til voll@frost.no så vil du få oppdatering på dette. Vi tildeler kontrakt på hybler med delt kjøkken fortløpende. Kontrakt til bolig der to deler kjøkken eller kontrakt til leilighet er spesifisert med rom-/leilighetsnummer. Det kan derfor ta litt lengre tid å få svar på søknad på slike boliger. 

 

Jeg har søkt om bolig men vil endre søknaden. Mister jeg ventelisteplassen?

Nei, hos oss vil du beholde original søknadsdato og derfor ikke miste plassen i køen. 

 

Jeg har søkt og det haster å få svar

Send en epost til voll@frost.no og gi beskjed om at det haster. Vi vil da gi søknaden raskere behandling. 

 

Jeg kommer for utveksling i høstsemesteret. Tilbyr dere boliger frem til desember?

Vi bruker å tilby noen boliger for utvekslingsstudenter, men vi vet ikke hvor mange før vi kommer til slutten av juli. Vi tildeler da så mange vi kan. 

  

Utflytting 

Jeg har vasket hybelen og trenger sjekk av boligen

Gå innom administrasjonen for å be om sjekk. De vil da sende en ledig vaktmester til din hybel. Dette bør gjøres innen kl. 14 på hverdager. 

Dersom du flytter ut mellom september og april anbefaler vi at du ringer oss for å be om sjekk (73949780). 

 

Jeg flytter på xxx-dag og ønsker å bestille vaskesjekk

Vi kan dessverre ikke forhåndsbooke dette, men det er ansatte i administrasjonen mandag til fredag 9-15 hele sommeren. 

Gå innom administrasjonen på Voll når du er helt klar, så sender de en vaktmester til å sjekke boligen din sammen med deg. 

 

Jeg kan ikke være med på utsjekk, går det greit?

I utgangspunktet er dette ikke i orden. Om man ikke er med på utsjekk vil det bli vanskeligere å følge opp eventuelle utbedringer. Du kan gjerne be noen om å stille på dine vegne. NB! Avklar med denne personen om han/hun skal utbedre renhold for deg. 

 

Jeg har hatt vaskesjekk og fått godkjent, hva gjør jeg nå?

Nøkler skal nå leveres i administrasjonen og du skal registreres som utflyttet. 

 

Jeg har hatt utsjekk og fått dette godkjent, men ønsker å beholde nøkler frem til flyttelasset er ferdig pakket. 

Det er i orden. Dersom administrasjonen er stengt når du drar: legg nøkler i den grå postkassen utenfor kontordøra når du reiser. Postkassa er merket «nøkler / keys». 

 

Innflytting

Jeg rekker ikke åpningstidene (9-15), hva gjør jeg?

I sommersesongen vil det være noen i administrasjonen frem til kl 16, men send en e-post til voll@frost.no så ser de over dette og sørger for at nøkler legges ut dersom du ikke har kommet innen de stenger. 

Legg ved kvittering for betalt depositum!

Nøkler legges da i en nøkkelsafe utenfor administrasjonen og du mottar en epost med informasjon om hvordan du får tilgang til nøkler. 

 

Jeg kommer i helgen (en helg), hvordan kan jeg få nøkler?

Det skal da sendes en e-post minimum 3 virkedager før til voll@frost.no. I eposten skal følgende være med: 

1. det informeres om når man kommer (dag og ca. klokkeslett)

2. kvittering for betalt depositum (skjermbilde nettbank er ok)

3. skjermbilde som viser at man har kommet inn på studier (skjermbilde fra: studweb, samordna opptak, lærested eller lignende)

 

Jeg kommer i helgen, og det er kortere tid enn 3 virkedager til ankomst

Vi kan ikke garantere for at vi får lagt ut nøkler, men dette bruker vi å klare selv om det kommer fredag. Det er viktig å sende en epost med nødvendig informasjon med en gang. Merk e-posten «innflytting dato xxx». 

1. det informeres om når man kommer (dag og ca. klokkeslett)

2. kvittering for betalt depositum (skjermbilde nettbank er ok)

3. skjermbilde som viser at man har kommet inn på studier (skjermbilde fra: studweb, samordna opptak, lærested eller lignende)

 

Jeg har ikke fått vite hvor jeg skal bo / adressen min. Kan jeg få denne?

Dette tildeles ved innflytting. 

Skal du melde flytting for å motta stipend / lån så kan du melde inn adressen: Vegamot 1, 7049 Trondheim. Når oppgang og romnummer er klart etter-registreres dette.

Skal du bestille møbler og må ha adresse for levering:

Send en e-post til voll@frost.no og be om adressespesifisering slik at du kan opplyse om korrekt leveringsadresse ved bestilling av varer. 

 

Jeg vil bo sammen med en venn / venninne, men vi har ikke fått romnummer. Kan vi få bo sammen?

Vi tildeler romnummer ved innflytting og fyller ett og ett kollektiv. På denne måten klarer vi å få plassert venner sammen når de kommer for innflytting. 

 

Den første av dere som kommer må be om å få reservert et rom til den / de andre som skal bo i samme kollektiv.  

 

Faktura - Betaling husleie / depositum

Jeg har ikke mottatt faktura for depositum

Du finner faktura for depositum å side 6 i leiekontrakten din. Der ligger kontonummer og KiD for betaling i nettbanken din. 

 

Jeg finner ikke leiekontrakten der faktura for depositum ligger

Dersom du har lastet opp signert utgave av leiekontrakt overskriver denne dessverre original leiekontrakt. Vi må da sende deg en kopi på pdf slik at du kan få tilgang på faktura på nytt. 

Send en epost til voll@frost.no og etterspør kopi av kontrakt så mottar du dette. 

 

Jeg har ikke mottatt faktura for husleie. Hvordan betaler jeg?

Første husleie faktureres etter at vi har tildelt romnummer. Normalt sett vil dette være etter innflytting. Du mottar varsel på epost 14 dager før forfall av leie. Fra og med september vil forfall på husleie være den første hver måned. 

 

Jeg har mottatt to faktura med forfall rett etter hverandre. 

Vi fakturerer august etter innflytting. Denne vil da få forfall 14 dager etter at vi har sendt den ut. Fra september vil forfall være den første hver måned. August og september vil derfor komme med mindre enn en måneds mellomrom. 

 

Jeg har mottatt to faktura for august. 

Gå på Min Side – Økonomi, finn den aktuelle faktura og last ned. Du vil da se detaljer for den aktuelle faktura. Dersom du har to faktura for samme tidsperiode så skal vi rette opp i dette. 

Send e-post til voll@frost.no så skal vi se på det. Det hender at dette skjer dersom man har byttet kontrakt eller bolig. 

 

Jeg har mottatt faktura som er for høy

Dersom du har leiekontrakt som starter i slutten av en måned så kan leie for disse dagene komme sammen med neste måned. Faktura vil derfor være noe høyere da den gjelder for mer enn en måned. 

Gå på Min Side – Økonomi, finn den aktuelle faktura og last ned. Du vil da se detaljer for den aktuelle faktura. 

Mener du fortsatt at det er feil: Send en epost til voll@frost.no så skal vi se på det og gi deg en tilbakemelding.