Skip to content

FROSTGÅRDEN

Frostgården is located at Innherredsveien 1C, near Solsiden, one of Trondheim's most urban and vibrant neighbourhoods. It's home to attractions such as the Nidarosdomen cathedral, green parks, shopping facilities, arts venues, bars and cafés. These flats are ideal for young couples, people working in the city centre and students who enjoy city life. 

Read our welcome information.

Practical info

For leietaker

Her ønsker vi å gi praktisk informasjon om våre utleieboligersom ligger i Frostgården (Innherredsveien 1C). I menyen kan du navigere deg frem til det du leter etter.

Du kan også logge inn på Min Side for å se status på dine fakturaer, endre personopplysninger mm.

Brann og sikkerhet

Frost Eiendom AS setter brannsikkerhet høyt og har derfor installert heldekkende brannvarslingsanlegg i Frostgården (Innherredsveien 1C). Det betyr at dersom det blir brann i en leilighet, så vil alle leiligheter i hele bygget varsles.

Vi gjør oppmerksom på at det ikke er direkte varsling til brannvesenet, så ved brann er det viktig at alle tar ansvar for å varsle brannvesenet.

Dersom det er en feilaktig utløst alarm, så har man mulighet til å avstille alarmen med avstillingspanelet på hver etasje. Dette må gjøres innen 4 minutter for å unngå at hele bygget varsles.

Sett deg godt inn i branninstruksen ved innflytting, sjekk rømningsveier og lær deg bruk av avstillingspanelet.

Her kan du lese branninstruks for Frostgården.

Husordensregler

Her kan du finne nyttig info om våre husordensregler i Frostgården.

Leieavtalen

Trykk her for å lese leieavtalen i Frostgården.

Oppsigelse

Informasjon vedrørende oppsigelse og avslutning av leieforhold:

Alle våre leieforhold i Frostgården kan sies opp med 3 måneders varsel gjeldende fra den 1. i måneden. Oppsigelsen utløper den siste i måneden kl. 12.00.

Oppsigelse av leieforhold må gjøres skriftlig, enten pr brev, pr e-post eller på Min Side.

Vi henviser til pkt. 12 i leieavtalen for nærmere beskrivelse av hvordan leieobjektet skal tilbakeleveres.

Eiendomsforvalter skal kontaktes for en gjennomgang av leiligheten før evt oppussing, slik at det tidlig i prosessen kan kartlegges hva som må gjøres og hvem som har ansvar for hva.

Utbetaling av depositum skjer etter at overleveringen er godkjent, vi har mottatt ny adresse og evt kontonummer hvor depositumet skal overføres til, samt vi har mottatt faktura for evt utført arbeid som skal trekkes fra depositum.

 

Kontaktinfo:

Oppsigelse kan sendes til eiendom@frost.no

Eiendomsforvalter Frostgården: Gunn Utnes, gunn@frost.no

Her finner du sjekkliste for rydding og rengjøring ved utflytting.

Parkering

Informasjon om parkering i Frostgården (Inneherredsveien 1C):

Vi tilbyr dessverre ingen parkering i tilknytning til Frostgården. Ta kontakt med Trondheim Parkering for informasjon vedrørende soneparkering i området.

Strøm

Avregning av strømforbruket skjer 2 ganger pr år (juni og desember). Differansen mellom innbetalt a konto beløp og faktisk forbruk vil enten faktureres eller krediteres etter den halvårlige evalueringen.

Årsforbruket kan variere fra år til år avhengig av bruksmønster, vær, temperatur og de til enhver tid gjeldende strømpriser.

Hver boenhet får sin prosentandel av det totale arealet på bygget, og avregnes etter denne prosenten.

Dere har stor mulighet til å påvirke eget forbruk, og vi oppfordrer alle til å bli enda mer bevisste på energiøkonomiserende tiltak.

Her kan du lese energiavtalen for Frostgården.

TV og internett

I Frostgården leveres TV og bredbåndstjenester av Telia. Informasjonsbrev fra Telia finner du her.

 

Avtalen Frost Eiendom AS har med Telia gir deg som leietaker større valgfrihet.
Her kan du finne ut hvilken TV-boks som passer best for deg, eller hvordan du kan bruke eget utstyr og se TV hvor og når du vil via Telia Play-appen

 

Samle mer, få mer

Samler du mobil, TV og internett hos oss får du blant annet dobbel data, Surfegaranti og flere TV-poeng. Les mer om fordelene her. På Min Side kan du se dine fordeler og tjenester. Her kan du også se siste faktura, bytte kanaler, endre hastighet på bredbånd og mye mer.

For spørsmål, kontakt Telia på telefon 21906050 (man-fre 08-20) eller via e-post: leveranse@boligselskap@telia.no.

 

Hvordan får jeg tilgang til tjenestene som er inkludert i husleien?

For å få tilgang til tjenestene som er inkludert i husleien tar du kontakt med Telia for å få utlevert utstyret du trenger. Utstyret er personlig så lenge du er kunde, og skal returneres til Telia om du skulle flytte til en annen adresse.

 

Hvordan får jeg utlevert utstyret?

Utstyret får du hentet i Telia-butikkene (Trondheim Torg, Solsiden og City Syd). Åpningstiden følger åpningstiden for kjøpesenteret. Husk å ta med gyldig legitimasjon og bekreftelse på boforholdet.

 

Er utstyret vanskelig å koble opp?

Utstyret du trenger vil komme med en god bruksanvisning og en enkel installasjonsveiledning på norsk. Om du har behov for oppkoblingshjelp, så kan dette bestilles som en tilleggstjeneste hos Telia. Henter du utstyret personlig, kan du samtidig be om tips/råd om bruk og oppkobling av utstyret.

 

Hva om jeg ønsker å bestille tilleggstjenester?

Tilleggstjenester kan til enhver tid bestilles ved å ta kontakt med Telia. Tjenestene vil aktiveres umiddelbart ved bestilling.

 

Priser for oppgradering av internettnetthastighet pr 1.11.2021

For beboere med Tv og bredbånd:

100/100 Mbps kr 179,-
250/250 Mbps kr 229,-
500/500 Mbps kr 319,-
750/500 Mbps kr 379,-
1000/500 Mbps kr 629,-

For beboere med kun bredbånd:

1000/500 Mbps kr 429,-

 

Hvordan får jeg returnert utstyret til Telia om jeg skulle flytte?

Det enkleste er å ta med utstyret til Telia-butikkene (Trondheim Torg, Solsiden og City Syd). Åpningstiden følger åpningstiden for kjøpesenteret. Telia box mikro skal tilbakeleveres ved flytting. Alternativt kan du også returnere utstyret pr. post, ta i såfall kontakt med Telia for hvordan du gjør dette.

 

Dersom du har problemer med TV/internett eller ønsker å bestille tilleggstjenester, ta kontakt med Telia på telefon 92 40 50 50 eller se Telia.no.

Leiegaranti

Leiegaranti – et smart alternativ til depositum

Frost Eiendom samarbeider med Söderberg & Partners om leiegaranti. Leiegaranti er en smart måte å stille sikkerhet på, hvis du ikke ønsker å låse tusenvis av kroner i årevis på en depositumskonto. Med en leiegaranti betaler du et mindre beløp til en garantist, som stiller sikkerhet for deg overfor utleier.

Prisen for leiegaranti er 12 % av et halvt års (6 mnd) husleie.

Fordeler med leiegaranti:

  • Du slipper å binde et større beløp i årevis – du har pengene tilgjengelig
  • Du unngår å låne penger for å betale depositum
  • Enkelt å opprette – det er bare å si fra, så ordner Frost Eiendom resten


Viktig å være klar over med leiegaranti:

Leiegarantien er ingen forsikring, men en betaling for at noen andre stiller sikkerhet for deg. Du får ikke tilbake pengene etter at utleieforholdet er over og leiegarantien gjelder for tre år av gangen. Dersom det inntreffer hendelser som normalt ville blitt betalt fra depositumet, må du fortsatt betale dette til den som stiller leiegarantien. Det blir gjennomført en kredittsjekk.

Les mer om vår leiegaranti her:  Info om leiegaranti fra Söderberg&Partners.pdf

CENTRAL APARTMENTS FOR RENT Contact us